Jak jsme dosáhli pro klienta ROMI 450 % - Beo-ne

Case study: 450 % ROMI

Jak jsme dosáhli ROMI 450 % pro klienta za pouhého půlroku

Učitelka jógy Maria se na nás obrátila v době lockdownu. Tehdy zavřela své studio a rozhodla se, že bude podnikat a učit online. V té době již měla profil pro česky hovořící publikum, vedla ho ale intuitivně bez strategie a záměru.

Naše práce zahrnovala kromě samotné správy a propagace profilu i tvorbu metodiky online kurzů jógy a strategii jejich prodejů. 

Výzvy, se kterými jsme se potkali na cestě za výsledky:

  • Český jazyk není rodný jazyk Marie, klientka má tudíž přízvuk a ze začátku jsme se obávali, že to bude překážkou v rozhodnutí zákazníků o koupi.
  • Celkově byl trh infoproduktů v Česku v té době málo vyvinutý a lidé spíše kupovali něco fyzického než online kurzy.
  • Začínali jsme de facto od nuly, jelikož jsme nevěděli, jak bude publikum reagovat na určité příspěvky, jak je správně přimět ke konverzi, jak vytvořit komunitu, jak
    vybudovat loajalitu, co musí kurz obsahovat, na jaké platformě jej realizovat a spoustu dalších věcí.
Co jsme udělali?

Krok č. 1:

Vždycky začínáme analýzou cílového publika, jeho rozdělením do segmentů a analýzou konkurence. Navíc jsme provedli analýzu trhu a současné situace, která ovlivňuje chování spotřebitelů. Objevili jsme, že i když jsou lidé zavření doma, potřebuji a) cvičit + b) snížit úzkost + c) být součástí komunity. Online kurz jógy bylo přesně to, co mohlo vyřešit všechny tři požadavky. Marie učí ashtanga jógu, která je vlastně meditací v pohybu a je přitom docela náročná na fyzičku.

Tento objev nám pomohl vytvořit základní metodiku kurzů, například:
– Má se jednat o krátké videolekce s ukázkou lektora
– Kurz má mít zpětnou vazbu od lektora a společný chat pro všechny účastníky pro
lepší pochopení ásan a pro budování komunity
– Kurz má mít doplňující materiály, které zůstanou účastníkům i po ukončení kurzu,
díky čemuž mohou ashtangu praktikovat i nadále sami.

TIP pro Vás: vždy sledujte současnou situaci a přizpůsobujte svým produktům/službám. Lockdowny, krize, nejistota, volby, válka a další velké události velmi ovlivňují způsob myšlení a chování lidí. Více si o tom můžete přečíst v našem článku. (link)

Krok č. 2:

Poté, co jsme pochopili, jak má kurz vypadat, začali jsme připravovat strategii propagace. Důležitou roli hrál obsahový marketing. Content plán příspěvků a stories se zaměřením na seznámení lidí s Marií, jak se učila sama, jak učí ostatní, co je pro ni důležité, jak jí pomohla jóga, jak to může pomoct ostatním apod. Účelem těchto kroků bylo přiblížení Marie sledujícím, získání jejich důvěry a předvedení jejího profesionalismu.

TIP pro Vás: Instagramový profil musí být živý. I když máte komerční profil nějaké značky, je potřeba dávat sledujícím najevo kdo za tou značkou stojí, jaké má hodnoty a proč by mu měli lidé věřit. Každý z nás je osobností a lidé rádi čtou o lidech. V případě že se nechcete objevovat na Instagramu sám, vymyslete nějakou postavu a zosobněte ji.

Krok č. 3:

Jako kanály propagace jsme zvolili klasickou PPC reklamu na Facebooku a Instagramu a spolupráci s influencery. Reklama vedla na Instagramový profil pro získání fanoušků a budování důvěry k Marii jako k profesionálovi. Lidé pak četli příspěvky, dívali se na stories a postupně projevovali zájem i o kurz. Pak jsme zapojili do hry retargeting na publikum, které již nějakým způsobem interagoval se stránkou a zná Marii. Cílovou stránkou pro retargeting proto byl rovnou landing page kurzu, kde byla možnost nakoupit.

Krok č. 4:

Dalším důležitým nástrojem byl e-mailing, který měl také určitý trychtýř: nejdříve jsme posílali e-maily s užitečným obsahem - odkazy na videa na YouTube, návody apod. Poté jsme lidem připomínali bezplatný webinář a účast na něm, dále - o registraci na kurz.
*O různých doplňkových činnostech jako focení, natáčení, copywriting, sběr zpětné vazby od účastníků, tvorba landingu ani nemluvíme. Je to samozřejmostí 🙂

Bod A:
Počet sledujících: 447
Obsah: intuitivní
Počet účastníků online kurzů a webinářů: desítky lidí
Prodeje přes internet: 0

Bod B (za půl roku):
Počet sledujících: 1550
Obsah: máme obsahový plán s přihlédnutím ke kalendáři kurzů a heat upem sledujících
Počet účastníků online kurzů a webinářů: 1000
ROMI: 450 % (zahrnuje investice do PPC reklamy + naše služby)

S výsledkem za takhle krátké období jsme více než spokojeni a zároveň jsme získali mnoho insightů. Ano, je to v pořádku, že se stále něčemu učíme od nových klientů a případů.      S pár insighty se bychom chtěli tady podělit:

  • Přízvuk není problém, ale naopak ozvláštnění osoby.
  • Český trh infoproduktů se stále rozvíjí a nyní je nejlepší období do něj vkročit. Má velký potenciál a dá se na něm co vylepšovat.
  • Lidé kupují pouze to, co potřebují a v čem vidí užitek pro sebe. Proto naší prací je zvýraznit výhody produktů a služeb, být upřímní a lidští a stále přizpůsobovat produkt/službu potřebám zákazníků.

Nemusí u Vás fungovat to, co fungovalo v tomto případě. Je však potřeba si uvědomit, že u každého byznysu se vyplatí tvorba marketingová strategie: co budete tvořit za obsah, komu a kde ho budete předvádět.

Pokud s tím potřebujete pomoci, jsme tu pro Vás. Stačí zavolat nebo vyplnit kontaktní formulář a připravíme pro Vás ZDARMA EXPRESS - AUDIT sociálních sítí 🙂

Máte zájem o spolupráci?

Zanechte Vaše údaje a odpovíme Vám během 24 hodin.

Scroll to Top

Не хотите ждать?

Оставьте свой номер телефона, и мы позвоним в течение часа.

Děkujeme za poptávku!

Můžete začít odpočítávat – spojíme se s Vámi během 24 hodin 😊

Nechcete hledat?

Zanechte svoje tel. číslo a ozveme se Vám do hodiny

Objednejte SMM-audit sociálních sítí ZDARMA