Reels na Instagramu: co to je? - Beo-ne

Reels na Instagramu: co to je?

V létě se na Instagramu objevila nová funkce, která je křížencem mezi Stories a IGTV. To znamená, že nový obsah je viditelný ve vašem profilu a lze jej zveřejnit jak ve Feedu příspěvků, tak na samostatné záložce.

V podstatě je Reels video editor zabudovaný do sociální sítě. Všechno, na co jsme tak dlouho čekali nebo jsme to našli v aplikacích třetích stran. Vývojáři Instagramu si všimli popularity krátkých videí a rozhodli se konkurovat rychle se rozvíjejícímu Tik-Toku.

Video vytváříte přímo na platformě Instagram a přidávate požadované efekty, stejně jako ve Stories. Můžete přidat hudbu, masku, vytvořit bumerangový efekt a další. A pak jen zveřejněte své mistrovské dílo k vyhodnocení sledujícími nebo jinými uživateli.

Vy rozhodujete, komu ukázat vaše Reels:

– pouze pro sledující,

– vytvořte skupinu a přidejte tam určitý okruh lidí,

– všem uživatelům.

První Reels byly vyzkoušeny v Brazílii. Od srpna loňského roku je nová funkce dostupná v 50 zemích.

Jak přidat Reels: návod k použití

Jsou tři možnosti.

1) Přejděte na Instagram, klikněte na ikonu Reels v dolní části obrazovky, uprostřed mezi lupou a nákupní taškou. Otevře se vám video galerie. Přejetím prstem nahoru můžete posouvat a zobrazit, co se vám líbí. Chcete-li přidat svoje video, klikněte na ikonu fotoaparátu v pravém horním rohu.

2) Přejděte na Instagram, klikněte na znaménko plus v pravém horním rohu. V dolní části vypadne seznam s možnostmi obsahu. Klikněte na ikonu Reels a nahrajte nebo vytvořte své video.

3) Přejděte na tvorbu Stories a v dolní části vyberte Reels přejetím prstem doleva.

Hotovo. Poté nastává nový problém – jak vytvářet zajímavá videa? Přečtěte si odpověď níže.

Jak natáčet Reels

Rozhodněte se podle tématu videa. Pokud jste profesionálem v nějakém oboru, videa s tipy, životními hacky nebo tajemstvím vaší profese jsou pravděpodobně nejlepší. Můžete se také účastnit různých výzev (challenge), používat známou hudbu a kopírovat populární scenária z jiných videí.

  1. Vyberte délku videa. Reels zatím dokážou nahrávat videa od 30 sekund do minuty. Mějte na paměti, že během této doby by měla být myšlenka plně odhalena.
  2. Napište si scenárium. I pro tak krátké video by měly existovat klasické části jakéhokoli příběhu – úvod, vyvrcholení a rozuzlení.
  3. Ve svém scénáři zvažte různé plány. Změňte je tak, aby vytvářely dynamiku videa a aby diváka zaujaly až do konce. Vzdáleným plánem jsou krajiny, byt nebo celý dům v pozadí. Střední plán je místo, kde se vše děje. Blízký je hrdina v detailu, po celé výšce nebo po ramena. Podrobnosti – část interiéru, stůl, ruce atd. Mimochodem, hrát si s plány není vždy nutné.
  4. Natočte video do telefonu nebo přímo do Reels.
  5. Upravujte bez opuštění natáčení. Reels vám umožňují natáčet více klipů, stříhat je, zrychlovat nebo zpomalovat video.
  6. Pokud kliknete na tlačítko „Náhled“, můžete přidat samolepky, text, použít jakýkoli efekt jako ve Stories.
  7. Nahrajte své nové Reels podle výše uvedených pokynů nebo je okamžitě sdílejte se svými sledujícími.

Jak se dostat do TOPu spolu s Reels

Sekce doporučení je dalším způsobem, jak zdarma přilákat nové sledující. Žádné masivní aktivity ve formě komentářů nebo lajků a žádné náklady na reklamu.

Sekce doporučení Instagramu se otevře po kliknutí na ikonu lupy. Zde se odrážejí nejzajímavější příspěvky a videa. Nyní mezi nimi budou vidět Reels. Jak se dostat do lupy? 

  1. Otevřete svůj profil, pokud ho máte soukromý. V opačném případě uvidí Reels pouze vaši sledující.
  2. Používejte hashtagy. Sdílejte běžná slova pomocí slov #reels, #instagram, #sekvence. Přidejte tematické a ty, které vaše publikum hledá.
  3. Oznamte ve příspěvcích a Stories, že nahrajete Reels. Buďte první, kdo pozve sledující k nahlédnutí videa.
  4. Točte virální videa, která uživatelé budou navzájem sdílet.
  5. Vytvářejte obsah samostatně v Reels, nenahrávejte znovu videa natočená pro jiné sociální sítě. Například videa s logem Tik-Tok získávají výrazně menší dosah. Instagram tak bojuje proti „cizímu“ obsahu.
  6. Analyzujte své Reels, které již byly zahrnuty v doporučeních. Podívejte se, které z vašich Reels jsou uživatelům nejvíce doporučovány, a vytvořte podobný obsah.
  7. Vyberte si trendovou hudbu pro Reels. V nastavení je označena jako „v trendu“.
  8. Natáčejte videa pro své cílové publikum. V Instagramu funguje pravidlo – pokud mají vaši sledující followery s podobnými zájmy vašeho publika, pak může být váš obsah jim doporučen. Tímto způsobem můžete přilákat další lidi.
  9. Publikujte Reels v nejvíce aktivní čas vašich sledujících, abyste mohli rychle získat první nahlédnutí. Algoritmy si toho všimnou a začnou to doporučovat.

Použijte Reels k propagaci a rozvoji svého profilu. I když se jedná o novou funkci, samotný Instagram pomáhá zajímavým videím získat dosah. To znamená přidat na váš účet váhu. A kde je více sledujících, tam je více prodejů. Jděte do toho! A ať je štěstí s vámi 🙂

Scroll to Top

Не хотите ждать?

Оставьте свой номер телефона, и мы позвоним в течение часа.

Nechcete hledat?

Zanechte svoje tel. číslo a ozveme se Vám do hodiny

Objednejte SMM-audit sociálních sítí ZDARMA