
V létě se na Instagramu objevila nová funkce, která je křížencem mezi Stories a IGTV. To znamená, že nový obsah je viditelný ve vašem profilu a lze jej zveřejnit jak ve Feedu příspěvků, tak na samostatné záložce.
V podstatě je Reels video editor zabudovaný do sociální sítě. Všechno, na co jsme tak dlouho čekali nebo jsme to našli v aplikacích třetích stran. Vývojáři Instagramu si všimli popularity krátkých videí a rozhodli se konkurovat rychle se rozvíjejícímu Tik-Toku.
Video vytváříte přímo na platformě Instagram a přidávate požadované efekty, stejně jako ve Stories. Můžete přidat hudbu, masku, vytvořit bumerangový efekt a další. A pak jen zveřejněte své mistrovské dílo k vyhodnocení sledujícími nebo jinými uživateli.
Vy rozhodujete, komu ukázat vaše Reels:
– pouze pro sledující,
– vytvořte skupinu a přidejte tam určitý okruh lidí,
– všem uživatelům.
První Reels byly vyzkoušeny v Brazílii. Od srpna loňského roku je nová funkce dostupná v 50 zemích.
Jak přidat Reels: návod k použití
Jsou tři možnosti.
1) Přejděte na Instagram, klikněte na ikonu Reels v dolní části obrazovky, uprostřed mezi lupou a nákupní taškou. Otevře se vám video galerie. Přejetím prstem nahoru můžete posouvat a zobrazit, co se vám líbí. Chcete-li přidat svoje video, klikněte na ikonu fotoaparátu v pravém horním rohu.

2) Přejděte na Instagram, klikněte na znaménko plus v pravém horním rohu. V dolní části vypadne seznam s možnostmi obsahu. Klikněte na ikonu Reels a nahrajte nebo vytvořte své video.

3) Přejděte na tvorbu Stories a v dolní části vyberte Reels přejetím prstem doleva.

Hotovo. Poté nastává nový problém – jak vytvářet zajímavá videa? Přečtěte si odpověď níže.
Jak natáčet Reels
Rozhodněte se podle tématu videa. Pokud jste profesionálem v nějakém oboru, videa s tipy, životními hacky nebo tajemstvím vaší profese jsou pravděpodobně nejlepší. Můžete se také účastnit různých výzev (challenge), používat známou hudbu a kopírovat populární scenária z jiných videí.
- Vyberte délku videa. Reels zatím dokážou nahrávat videa od 30 sekund do minuty. Mějte na paměti, že během této doby by měla být myšlenka plně odhalena.
- Napište si scenárium. I pro tak krátké video by měly existovat klasické části jakéhokoli příběhu – úvod, vyvrcholení a rozuzlení.
- Ve svém scénáři zvažte různé plány. Změňte je tak, aby vytvářely dynamiku videa a aby diváka zaujaly až do konce. Vzdáleným plánem jsou krajiny, byt nebo celý dům v pozadí. Střední plán je místo, kde se vše děje. Blízký je hrdina v detailu, po celé výšce nebo po ramena. Podrobnosti – část interiéru, stůl, ruce atd. Mimochodem, hrát si s plány není vždy nutné.
- Natočte video do telefonu nebo přímo do Reels.
- Upravujte bez opuštění natáčení. Reels vám umožňují natáčet více klipů, stříhat je, zrychlovat nebo zpomalovat video.
- Pokud kliknete na tlačítko „Náhled“, můžete přidat samolepky, text, použít jakýkoli efekt jako ve Stories.
- Nahrajte své nové Reels podle výše uvedených pokynů nebo je okamžitě sdílejte se svými sledujícími.
Jak se dostat do TOPu spolu s Reels
Sekce doporučení je dalším způsobem, jak zdarma přilákat nové sledující. Žádné masivní aktivity ve formě komentářů nebo lajků a žádné náklady na reklamu.
Sekce doporučení Instagramu se otevře po kliknutí na ikonu lupy. Zde se odrážejí nejzajímavější příspěvky a videa. Nyní mezi nimi budou vidět Reels. Jak se dostat do lupy?
- Otevřete svůj profil, pokud ho máte soukromý. V opačném případě uvidí Reels pouze vaši sledující.
- Používejte hashtagy. Sdílejte běžná slova pomocí slov #reels, #instagram, #sekvence. Přidejte tematické a ty, které vaše publikum hledá.
- Oznamte ve příspěvcích a Stories, že nahrajete Reels. Buďte první, kdo pozve sledující k nahlédnutí videa.
- Točte virální videa, která uživatelé budou navzájem sdílet.
- Vytvářejte obsah samostatně v Reels, nenahrávejte znovu videa natočená pro jiné sociální sítě. Například videa s logem Tik-Tok získávají výrazně menší dosah. Instagram tak bojuje proti „cizímu“ obsahu.
- Analyzujte své Reels, které již byly zahrnuty v doporučeních. Podívejte se, které z vašich Reels jsou uživatelům nejvíce doporučovány, a vytvořte podobný obsah.
- Vyberte si trendovou hudbu pro Reels. V nastavení je označena jako „v trendu“.
- Natáčejte videa pro své cílové publikum. V Instagramu funguje pravidlo – pokud mají vaši sledující followery s podobnými zájmy vašeho publika, pak může být váš obsah jim doporučen. Tímto způsobem můžete přilákat další lidi.
- Publikujte Reels v nejvíce aktivní čas vašich sledujících, abyste mohli rychle získat první nahlédnutí. Algoritmy si toho všimnou a začnou to doporučovat.
Použijte Reels k propagaci a rozvoji svého profilu. I když se jedná o novou funkci, samotný Instagram pomáhá zajímavým videím získat dosah. To znamená přidat na váš účet váhu. A kde je více sledujících, tam je více prodejů. Jděte do toho! A ať je štěstí s vámi 🙂