Jak sestavit obsahový plán? - Beo-ne

Jak sestavit obsahový plán?

Jak sestavit obsahový plán?

V době digitalizace je velmi důležité umět prodat sebe, svou firmu nebo službu online. Je těžké v dnešní době zaujmout čtenáře pouhým spuštěním reklamy, jak to fungovalo za starých dobrých časů. Ano, přátelé, konkurence roste. Je důležité čtenáře od první minuty zaujmout, ponořit ho do svého světa a přesvědčit ho, jako by říkal: „Kamaráde, ano, tahle věc je pro tebe životně důležitá. S ní bude tvůj život mnohem jednodušší!“

Proto jsme pro vás připravili jednoduchý návod, jak si zařídit službu v krásné podobě. Co je k tomu potřeba, ptáte se? Samozřejmostí je dobře napsaný obsahový plán. Základ základů. Samozřejmě, že se bez toho obejdete, ale v určitém okamžiku se vás zmocní prokrastinace a nápady mohou náhle skončit.

Hlavním úkolem obsahu je zaujmout a zahřát čtenáře. Prostřednictvím monitoru (s dobře navrženým plánem obsahu) můžete cítit potřeby a bolesti, a nejen to. Budete moci nabídnout svému publiku řešení, které uzavře jejich námitky.

Stanovte si cíl!

V první řadě musíte jasně formulovat, jaký cíl sledujete. Stanovte si hlavní dlouhodobý cíl a zafixujte si ho na papíře, v notebooku, na tabletu. Kdekoli, hlavní věc – neztratit to ve víru myšlenek. Ať už jde o rozvoj osobní značky nebo přilákání zákazníků. Maratony, kurzy – tato slova nyní zná každý. Ano, ano, tak začíná prodej.

Řekněme, že vaším cílem je získat 20 žádostí měsíčně o stomatologické služby nebo získat 100 studentů do online kurzu. Cíl musí být dosažitelný! Víte, co pohání pokrok? Motivace! Se správným cílem a motivací uspějete.

Сílové publikum

Co je cílové publikum? Toto jsou vaši potenciální zákazníci a odběratelé. Pro koho je produkt obecně vytvořen? Na koho potřebujete zacílit své služby, vaši značku? Průměrný věk cílového publika? Muži nebo ženy? Jaké je jejich sociální postavení, finanční možnosti, zájmy a koníčky, úroveň vzdělání a podobně.

To vše lze zjistit jak na základě funkčnosti sociálních sítí, tak prostřednictvím průzkumů, dotazníků nebo rozhovorů. Lidé rádi odpovídají na otázky, zvláště pokud nic nenutí. Můžete tak přesněji vytvořit portrét svého klienta.

Konkurenti – proč jsou důležití?

Studujte své konkurenty, sledujte jejich obsah. O čem píší, jaké jsou jejich silné a slabé stránky. Proveďte tzv. SWOT analýzu. Tímto způsobem můžete určit, kterým směrem se vaši konkurenti pohybují a jak byste měli reagovat.

Vaši konkurenti například vysílají živě několikrát do měsíce, zatímco vy, upřímně řečeno, tato strana slabá. Nebojte se poučit ze zkušeností, vysílejte je správným směrem. Nebo naopak, možná můžete své cílové skupině nabídnout něco lepšího a tím více zaujmout čtenáře. Kromě toho musíte zvážit příležitosti, které můžete zahrnout do své obsahové strategie. Najděte si například storymakera. Nepodceňujte přínos a dopad příběhů. Stává se, že stále více lidí dává přednost prohlížení příběhů než čtení příspěvků. Důležité je také najít „bolest“ zákazníků a nabídnout řešení. Není to úplně správná taktika – jen chvalte svůj produkt. Prohlížejte komentáře, fóra, vyzvěte již zavedené kupující k vyplnění dotazníku s otázkami.

A nakonec výhrůžky. Uklidněte se, nepropadejte panice. Nemáme na mysli skutečné fyzické hrozby. Vůbec ne. V každém digitálním byznysu hrozí například zákaz stínů. Proto je důležité podrobně popsat všechny problémy, které vás mohou na cestě potkat.

Obsah – co je uvnitř?

Podívejme se na různé typy obsahu. Obecně je obsah distribuován následovně: 40 % zábavné a interaktivní příspěvky, 30 % reputační, 25 % vzdělávací a expertní a 5 % propagační.

Zábavné a interaktivní příspěvky

Různé memy, humorné příběhy, krátké video kompilace, screenshoty vtipných dialogů, ankety, žertíky, kvízy, hádání, testy – to vše lze připsat zábavnímu obsahu. Přiznejte se, že vás více zajímá číst vtipné příběhy ze života než vědecké články plné různých termínů a odboček. Abychom zašli daleko, téměř všichni z nás rádi podstupují testy, i když je to test na kompatibilitu znamení zvěrokruhu nebo test na určení naší šťastné barvy. Zábavné příspěvky jsou navrženy tak, aby vyvolaly pozitivní emoce a odvedly pozornost čtenáře od každodenních starostí.

Reputační příspěvky

Reputační obsah vytváří image vaší společnosti. Zde jsou relevantní zákaznické recenze, skutečné případy, novinky, záznamy o úspěších, zpětná vazba. Pamatujte, že hlavním cílem obsahu reputace je získat důvěru zákazníků. Čtenáři nebudou okamžitě běžet objednat si vaši službu nebo koupit jakýkoli produkt. Přemáhají je pochybnosti: zda je výrobek kvalitní, zda není příliš vysoká cena. Nikdo nechce kupovat kočku v pytli. Lidé milují životní příběhy, příběhy o vzniku značky nebo firmy. Máme genetickou touhu poslouchat příběhy, někde se vcítit do hrdinů a někde se radovat z jejich úspěchů. Sdílejte zpětnou vazbu o tom, jak zákazníci vyřešili své problémy s VAŠÍ pomocí. Řekněte nám o svém týmu! Věřte, že čtenáři občas tápou, kdo je v zákulisí. Projekt je potřeba uvést v život. Věříme těm, které známe.

Vzdělávací a odborné příspěvky

Co nejčastěji ukládáte nebo zveřejňujete na sociálních sítích? Ano, ano, mluvíme o různých průvodcích, návodech, užitečných tipech, výzkumu a mistrovských kurzech. Vy, jako odborník ve svém oboru, se můžete podělit o cenné zkušenosti, sdělit začátečníkům, jak se v dané situaci chovat, mluvit o novém studiu nebo blížícím se maratonu. Je důležité prezentovat jej ne ve vědeckém formátu, ale ve srozumitelnějším jazyce, aby byl čtenář zapojen. Čím vyšší zájem, tím více potenciálních zákazníků. Také čím více komentářů, abych tak řekl, interakce s publikem, tím větší důvěra mezi čtenáři roste.

Reklamní (prodejní) příspěvky

Nyní je ideální čas začít! Svou cílovou skupinu můžete pozvat na různé maratony, online kurzy, jinými slovy propagovat svůj produkt. Patří sem také různé akce, speciální nabídky, oznámení o akcích, příspěvky s možností doručení, platby a objednávky služby nebo produktu.

Můžete oznámit slevu, která je platná následujících 24 hodin. Potenciální zákazníci tak budou s větší pravděpodobností aktivováni a přejdou k rozhodné akci. Nezapomeňte, že byste měli vždy uvést informace o cenách, zanechat odkaz na produkt a kontakty pro komunikaci. Poskytněte svým zákazníkům příjemné bonusy, protože oni musí vidět svůj vlastní prospěch.

Témata pro příspěvky

Udělejte si seznam 50–100 témat pro svůj obsahový plán. Zapojte do procesu celý tým, nastiňte aktuální témata, sledujte konkurenty, provádějte průzkumy mezi svým publikem. Jinými slovy, brainstorming! Vaše příspěvky by měly být užitečné, relevantní pro čtenáře. Lidé se zajímají o skutečné případy a aplikované příspěvky. Jak mohou klienti uplatnit vaše rady, doporučení, všechny informace, které jim poskytnete, v životě. To je pro čtenáře důležité. Nyní málokoho zajímají krátké příspěvky o čemkoli. Nezaplňujte svůj obsah informačním šumem typu „Hezký večer“.

Kalendář obsahu plánu

Co je to za zařízení a čím se jí?

Kalendář umožňuje plánovat pořadí a frekvenci příspěvků. Věřte mi, je to mnohem jednodušší, když vám obsah vizuálně vyhovuje. co tím myslíme? Obsahový plán můžete prezentovat ve formě excelové tabulky, seznamu nebo myšlenkové mapy. Obzvláště oblíbené jsou tabulky rozdělené podle dnů v týdnu. Můžete tak snadno kontrolovat zveřejňování příspěvků s ohledem na předmět, typ obsahu a datum zveřejnění. A také můžete určit sociální sítě, na kterých bude příspěvek umístěn, nebo dodatečně označit příspěvek, kde poběží cílená reklama.

Nebojte se přilákat klienty. Pamatujte, že spolu s krásnou skořápkou je důležitý i její obsah. Dobře napsaný obsahový plán hraje významnou roli v rozvoji osobní značky nebo společnosti jako celku. Hlavní, a nepochybně důležité, je neodchýlit se od zamýšlené obsahové strategie. Pokud máte stále dotazy nebo potřebujete poradit, odborníci BeO-ne vám rádi pomohou.

Pokud máte stále dotazy nebo potřebujete poradit, odborníci BeO-ne vám rádi pomohou.

Diskuze

Scroll to Top

Не хотите ждать?

Оставьте свой номер телефона, и мы позвоним в течение часа.

Nechcete hledat?

Zanechte svoje tel. číslo a ozveme se Vám do hodiny

Objednejte SMM-audit sociálních sítí ZDARMA